site.ua
dmytro.ostapchuk
Дмитро Остапчук
новачок

Здійснюючи моніторинг державних закупівель члени нашої громадської ініціативи не залишили без уваги неприємні дзвіночки, що, в останній час регулярно надходять у блогосферу із боку Міністерства оборони. Тут і непорозуміння з виробниками легкої промисловості і дискусія про нові сухі пайки і закупівлі дизпалива в афільованих із росіянами підприємствах.

Що ж відбувається у сфері закупівель в Міністерстві оборони в останні п`ять місяців? Оскільки, ми оперуємо лише цифрами та висновками на їх основі, спробуємо навести кілька фактів та представити їх стислий статистичний аналіз.

Факт 1 - пряма мова:
"Закупки Минобороны за июнь-октябрь 2016 года в сравнении с аналогичным периодом 2015 года отстают на 5 млрд грн.,- Булатов"

Використовуючи власний математичний апарат, ми проаналізували динамику закупівель Міноборони за останні два роки, та прийшли до висновків, що в останні 5 місяців спостерігається її аномальна картина.

Динаміка закупівель та монополізація їх окремими учасниками:

Отже, падіння рівню закупівель дійсно має місце. Разом з тим, ми бачимо, що значно вирісла монополізація а саме кількість контрактів на кожного учасника, що перемагав в військових тендерах в останні 3 місяці. Бажаючі переконатись у розрахунках можуть зробити це власноруч на сторінці нашої бізнес-аналітики, звідки ми отримали ці відомості.

Факт 2 - Монополізація закупівель

Нижче ми хочемо навести дані про те, хто саме опинився у переможцях тендерів МО за останні 5 місяців.

ТОП-20 переможців наразі виглядає так:

Джерело розрахунків

Також, дещо насторожує якість переможців, тільки сім з двадцяти підприємств мають задовільні показники за нашими власними розрахунками, що базуються на аналізі більш ніж 30 ризик-факторів для кожної фірми (Чим типліший колір стрічки біля назви підприємства, тим нижче якість переможця)

Перш, ніж ми перейдемо до висновків, хочемо зауважити, що ми не висловлюємо нічієї іншої думки, крім власної, та робимо висновки тільки на основі особистих спостережень та аналізу.

Отже, що ми бачимо за станом на сьогодні:

  • Вочевидь, щось у реформі тилу в МО йде не так, динамика військових закупівель порушена
  • Монополізація закупівель створює ризики у забезпеченні армії (наприклад, закупівля взуття всього у одного виробника на країну створює ризик непостачання його взагалі у разі виходу з ладу лише одного виробництва )
  • Низький рівень закупівель у останні 5 місяців створює ризик того, що в жовтні-грудні 2016 року відбудеться велика їх кількість з чималою вирогідністю корупційної складової та постачання продукції низької якості
  • Наявність в переможцях структур, афільованих із російським бізнесом створює ризики непостачання стратегичних товарів (паливо). Частково, це відбувається вже зараз. Більш детальна інформація на шпальтах "Наших грошей"

Сподіваємось, що надані відомості не будуть розцінені, як розкручування #зради, а будуть використані з метою налагодження процесів та виправлення ситуації, що склалася, особами, відповідальними за цей напрямок роботи у Міністерстві оборони.

В свою чергу, обіцяємо, що будемо уважно спостерігати за тим, що відбувається у сфері військових закупівель та тримати громадськість у курсі.

Дмитро Остапчук , Дмитро Булатов . Громадська ініціатива "Антикорупційний монітор"