Пропаганду потрібно розглядати не по частинах, а в комплексі. Спочатку пропаганда виділила всередині «братнього народу» образ ворога у вигляді «хунти», «карателів», «бандерівців» і інших «фашистів». Потім через душевну травму викликала у населення ненависть до цього ворога. Привіт Ернсту і розп'ятим хлопчикам.


В результаті, норма в сучасній Росії виглядає наступним чином.

— Ми любимо «братський народ» України.

— Ми ненавидимо «фашистів» і «бандерівців».

У цій нормі все добре, крім способу розподілу на «братський народ» і «фашистів».


Пропаганда однодумців записує в «братній народ», а опонентів в «фашисти». При цьому опонентам приписуються принципово конфліктні висловлювання і ідеологія. І далі населенню пропонують просту картину світу. «Братський народ» — захищати, «фашистів» — знищувати.


Кінцевою метою спецпропаганди є створення мобрезерва для ведення гібридної війни. Якщо подивитися на лінію зіткнення в Криму і на Донбасі, вона проходить не за національною, мовною, релігійною чи ментальному ознакою, вона проходить по лінії зіткнення військової пропаганди.


Росія і Україна вперше після WWII стали об'єктами такої масованої військової пропаганди. Військова пропаганда стала інструментом анексії Криму та розв'язання війни на Донбасі. Припинення війни можливо тільки після припинення військової пропаганди і відновлення державного і інформаційного суверенітетів України на окупованих територіях.