site.ua
топ-автор

Доповідь на слуханні у Верховній Раді


Шановне товариство,

1. ВВП України суттєво знизився порівняно з 1990 роком. На той момент ВВП на душу населення в Україні, Південній Кореї, Росії, Польщі, Аргентині було майже однаковим.

Через 25 років Україна суттєво погіршила показник, в той час як перелічені країни збільшили його в 3-5 разів.

Причина: постійна декларація лідерів про рятування країни, що насправді є нічим іншим, як рятування корупційно-олігархічної радянської структури економіки і перерозподілу державного бюджету.

2. Розвиток підприємництва, зокрема малого та середнього бізнесу, залежить від відновлення довіри до органів влади і чітких перспектив модернізації економіки.

  • На поточний момент за Індексом верховенства права Україна займає 84 місце у світі поруч з Угандою.
  • За Індексом корупції - 144 місце, поруч з Центрально-африканською республікою.
  • За рейтингом Economic Freedom - 162 місце у групі країн з пригніченою економікою поруч з Болівією та Анголою (і показник знижується!).

3. Відновлення Довіри передбачає встановлення прозорих "правил гри" і фіксація їх в межах горизонту планування (3-5 років).

4. Ключові рішення по встановленню ліберальних "правил гри":

  • судова реформа і взагалі реформа системи справедливості в країні
  • дерегуляція
  • електронні державні закупівлі (єдина реформа, що може вважатися як успішна)
  • забезпечення доступу до здешевлених фінансових ресурсів
  • податкова реформа і в цілому бюджетна реформа
  • реформа митниці.

І важливо - реформи мають бути інтегрованими!

5. Але на прикладі дерегуляції, ситуації на митниці та численних спроб провести податкову реформу, ми бачимо як остаточно руйнується довіра і погіршуються очікування по ситуації.

Дві дихотомії, в яких приймаються рішення щодо реформ:

  • збереження або розвиток
  • патерналізм і контроль або довіра і відповідальна свобода

Нажаль, податкова реформа, що виходить з позиції відсутності культури сплати податків та необхідності наповнювати бюджет слугує руйнації країни.

Перекладання рішень на наступні уряди - це те, як ми живемо 25 років.

Єдиний спосіб сформувати культуру - це відмовитися від тотального контролю.

Єдиний спосіб заохотити інвесторів і споживачів - знизити податки.

Податкова реформа має забезпечити мінімальне податкове навантаження (не більше 20% на ФОП) і мінімальну дискрецію (зокрема, перехід до інноваційного податку з розподіленого прибутку).

Натомість маємо 724 постанову, що фактично зупинила розмитнення.

Те саме в дерегуляції. В судовій реформі. В реформі нафтогазу. В реформі пенсійної системи.

6. Щодо доступу до фінансових ресурсів. Необхідне створення Фонду розвитку МСБ для:

а) надання сервісних послуг МСБ (ІТ, юридичне та бухгалтерське супроводження тощо);

б) надання доступу до проектного фінансування за європейськими ставками;

в) консолідація бізнесів, зокрема в питаннях експорту продукції та послуг. Проектний комітет Фонду має бути незалежним і забезпечувати прозорість прийняття рішень про фінансування.

Це також сприятиме кооперації на рівні мікро бізнесу і зайнятості десятків тисяч чиновників, працівників ДВФ та пенсійного фонду, що мають бути відпущені на волю з державної служби.

Два питання ми маємо задавати собі щодо реформ, які пропонуються:

  • Чи сприяє пропозиція розвитку, принциповій зміні системи а не консервує її
  • Чи сприяє пропозиція формуванню довіри до органів влади у стратегічній перспективі?

Якщо принаймні на одне запитання відповідь негативна - це антиреформа, що суперечить стратегічній меті модернізації України

Не рятування, а модернізація. Кардинальні рішення у всіх перелічених сферах.

Нам потрібний професійний уряд, який бере на себе лідерство і шукає шляхи для модернізації а не пояснює її неможливість.

Україна має стати найпривабливішим місцем для ведення бізнесу в Європі.

Маємо позбутися всього, що не відповідає цій меті.

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація