site.ua
член клубу

Google у своєму блозі опублікував матеріал про те, що найбільше переглядали в Україні та світі. Більшість українців споживають російський контент, як гумористичний, так і музичний. Проте, є й серед «українців» зірки, які увійшли в список найбільш популярних.

Щодо музичних уподобань – все очевидно, з такою ж вірогідністю можна прогнозувати й співвідношення перегляду найпопулярніших YouTube-блогерів. Тут ми сильно поступаємось російському сегменту. Власне це і є битвою за мізки і серця аудиторії. Хто цю битву виграє – той зможе формувати свою культурну ойкумену. На жаль, це – аксіома.

Власне вільний доступ до безкоштовних відео сервісів і подібний рейтинг від Google дозволяють зрозуміти, що на сьогоднішній день ми програємо одне з найважливіших державоутворюючих явищ – культуру. Більшість контенту, який споживають українці, створений представниками країни-агресора. І тут не може бути й мови про те, що культура і мистецтво поза політикою, оскільки власне вони цю політику й формують.

За весь період незалежності України президентами, які працювали над розвитком, популяризацією і модернізацією української культури й української національної пам’яті, – були Віктор Ющенко і Петро Порошенко. Всі інші відносили гуманітарну сферу до другорядних. Фактично підвищення цікавості до української культури носило постмайданний характер. З одного боку це добре, бо в часи змін розвиток проходить пришвидшено, з іншого погано, коли зникає ейфорія від перемоги – зникає й зацікавленість в культурі.

У цей постмайданний період паралельно зі стрімким становленням українського споживач може також переглядати його альтернативу – російське, яке багато хто вважає якісним. Але варто не забувати, що у широкому розумінні «якісне» не завжди є добре зробленим. У випадку з масовою культурою «якісним» може бути просто доступне для розуміння.

З так званого «українського» до найпопулярніших відео увійшли два відео-продукти, які створювались під ці президентські вибори і мали на меті збільшення прихильності, на той момент, до одного з кандидатів, а вже зараз до діючого президента України. Йдеться про «Я, Ты, Он, Она - Романтическая комедия 2019» (5,5 мільйонів переглядів) і про «Слуга Народа 3. Выбор - 1 серия | Премьера сериала 2019» (6 мільйонів переглядів). Та чи можемо ми назвати цей продукт проявом української культури? Швидше за все, що ні. Перший створювався для масового споживання на ринку «СНГ», другий – продукт політичної агітації.

Сьогодні, як і завжди, ми маємо продукти культури як масового типу, так і сегментовані. На жаль, українське в Україні все ще належить до сегментованого, зокрема у YouTube. Через цю сегментованість і прив'язку до чужого контенту ми й маємо постійні стрибки від бажання творити незалежність до ностальгії за соціалізмом. І лише захистивши українське – зможемо захистити кордони.

Детальніше про топ від Google – тут.

denys.shabanin
Denys Shabanin

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації