До уваги платників! Національний агрофорум-2018!

ДПІ у Чечелівському районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з метою роз'яснення суб'єктам господарювання основних аспектів практичного застосування норм податкового законодавства, офіційне видання ДФС України Інформаційно-аналітичний журнал «Вісник» організовує 26 жовтня 2018 року у м. Києві Національний агрофорум для платників податків-2018 на тему: «Податки. Фінанси. Право».

Інформація щодо Національного агрофоруму розміщена за посиланням: http://event.visnuk.com.ua/agroforum2018/

З питань щодо реєстрації та участі у форумі платників Дніпропетровської області звертатися до Філії ДП «СВЦ» у Дніпропетровській області: тел.(056) 772-23-19, 067-506-58-92, 095-361-24-47, електронна адреса [email protected] , [email protected] .

Особливості оподаткування доходів громадян від продажу власної сільськогосподарської продукції

Відповідно до норм статті 165 Податкового кодексу України (далі —Кодекс) не оподатковуються доходи, отримані громадянами від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена самостійно на земельних ділянках, наданих їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення: садівництва, або для будівництва і обслуговування житлового будинку; особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

Якщо ж розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, то дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах. При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3ДФ. Порядок її видачі затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 року № 32. Така довідка безоплатно видається громадянам сільською, селищною або міською радою за місцем їх проживання в термін протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви.

Отже, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству, яке є податковим агентом, копію довідки про наявність у такої фізичної особи права на застосування пільги, встановленої ст. 165 ПКУ, то підприємство-покупець не утримує податок з доходів, що виплачуються за сільськогосподарську продукцію.

Однак, слід зауважити, якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотків.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1-5, 16 та 41 УКТ ЗЕД, затвердженої Законом України від 19.09.2013 № 584-VII «Про митний тариф України», отримані від такого продажу доходи не оподатковуються, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року ( у 2018 році – не більше 186 150 грн). Такі фізичні особи здійснюють продаж вказаної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує 186150 грн., фізична особа зобов'язана надати органу державної податкової служби довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 186150 грн. Якщо платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню ПДФО та військовим збором.

Протягом дев'яти місяців 2018 року сервіс ДФС України «Пульс» отримав 466 запитів від платників Дніпропетровщини

Впродовж трьох кварталів поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулося 466 заявників Дніпропетровської області.

«Більше половини питань (258), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації податкових накладних. Також, за допомогою сервісу „Пульс“ заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (130 звернень). Крім того, з приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ зателефонували 27 платників. Робота Центрів обслуговування платників турбувала 16 громадян. З питаннями щодо перевірок суб'єктів господарювання звернулось 12 платників. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 10 звернень. Інших питань – 13», — зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.

Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

За допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії 0-800-501-007 (напрямок "4").

Зміни до положення про виготовлення, зберігання та продаж марок акцизного податку

Кабінет Міністрів України постановою від 17 жовтня 2018 року № 844 (далі – Постанова № 844) вніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі– Положення).

Зокрема, Положення доповнено такими нормами, як:

■ видача марок акцизного податку виробникам тютюнових виробів здійснюється з урахуванням вимог пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), зокрема сплати акцизного податку протягом п'ятнадцяти робочих днів після отримання марок;

■ позначення на марках акцизного податку для алкогольних напоїв іноземного виробництва суми акцизного податку за ставками, діючими на момент виробництва марки;

■ заборона контролюючим органам вимагати від покупців марок акцизного податку документів, не передбачених постановою;

■ надання в електронній формі замість паперової документів, необхідних для покупки марок акцизного податку.

Постановою № 844 Положення приведено у відповідність із нормами ПКУ. Це матиме позитивний вплив на адміністрування акцизного податку.

Постанову № 844 розміщено на Урядовому порталі Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади України за посиланням:https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-polozhennya-pro-vigotovlennya-zberigannya-prodazh-marok-akciznogo-podatku-ta-markuvannya-alkogolnih-napoyiv-i-tyutyunovih-virobiv

Звітність ФОП – «єдинника», який одночасно є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність

Відповідно до п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) незалежна професійна діяльність – це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Пунктом 291.3 ст. 291 ПКУ визначено, що обрати спрощену систему оподаткування може юридична особа чи фізична особа – підприємець (далі – ФОП).

Тобто, чинним законодавством не заборонено фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність, бути підприємцем та здійснювати іншу підприємницьку діяльність, не заборонену законом.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПКУ платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються у податковій декларації платника єдиного податку ФОП, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 із змінами і доповненнями.

Доходи, отримані від здійснення незалежної професійної діяльності, відображаються у податковій декларації за результатами звітного року відповідно до розділу IV ПКУ у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб (п. 178.4 ст. 178 ПКУ), тобто до 1 травня, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» із змінами і доповненнями.

Отже, ФОП – платнику єдиного податку, який одночасно є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність, необхідно подавати річну декларацію про майновий стан та доходи.

Залишок готівки в іноземній валюті у касі підприємства: правила встановлення ліміту

Здійснення операцій з іноземною валютою регламентується Правилами використання готівкової іноземної валюти на території України із змінами і доповненнями, затвердженими постановою Правління Національного банку України від 30 травня 2007 року за № 200 із змінами і доповненнями (далі – Правила).

Пунктом 8.11 Правил встановлено, що уповноважений банк установлює ліміт залишків іноземної валюти в касі суб'єктів підприємницької діяльності, яким дозволяється використовувати готівкову іноземну валюту як засіб платежу, якщо залишки іноземної валюти залишаються в неробочі часи доби в касі (до розрахунку ліміту каси не включаються кошти, які передбачені для виплати заробітної плати нерезидентам і на відрядження працівників за кордон). Понадлімітні залишки готівкової іноземної валюти підлягають повній інкасації до уповноваженого банку і зарахуванню на поточний рахунок в іноземній валюті суб'єкта підприємницької діяльності (через розподільчий рахунок). Якщо суб'єкти підприємницької діяльності працюють цілодобово, то закінченням робочого дня є початок операційного дня банку, у якому вони обслуговуються.

Якщо суб'єкти підприємницької діяльності працюють у вихідні та святкові дні, то вони можуть перевищувати встановлені ліміти залишку іноземної валюти в касі з обов'язковою інкасацією понадлімітних залишків до уповноваженого банку не пізніше наступного робочого дня банку.

Граничний строк розрахунків за експортно-імпортними операціями, що припадає на вихідний або святковий день, не переноситься

У зовнішньоекономічній сфері регулюються спеціальним законодавством, до якого, зокрема, відноситься Закон України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 185). Законом № 185 встановлено обов'язковість надходження виручки в іноземній валюті за експортований товар, роботи (послуги) або ж імпортованого товару у законодавчо встановлені строки.

Відповідно до ст. 1 Закону № 185 виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг – з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. Виручка резидента за експортним зовнішньоекономічним договором (контрактом) вважається перерахованою на його банківський рахунок за заявою резидента, якщо належна сума врегульована Експортно-кредитним агентством.

Імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (ст. 2 Закону № 185).

Водночас, Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені статтями 1 та 2 Закону № 185.

Відповідно до п. 2.3 Інструкції про порядок контролю за експортними, імпортними операціями, яка затверджена постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року № 136 і зареєстрована в Міністерстві юстиції України 28.05.1999 за № 338/3631 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція), банк знімає експортну операцію резидента з поставки продукції, виконання робіт, надання транспортних, страхових послуг з контролю після зарахування виручки за цією операцією на поточний рахунок останнього.

Крім того, згідно з п. 1.1 Інструкції під здійсненням поставки (у випадку ввезення продукції на територію України, якщо така продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню) розуміється оформлення митної декларації.

Враховуючи вищевикладене, перенесення граничного календарного дня за експортно-імпортними операціями, якщо він припадає на вихідний або святковий день, не здійснюється.

В Університеті митної справи та фінансів відбувся Перший Конгрес «Влада – Бізнес – Молодь»

В Університеті митної справи та фінансів, за підтримки Дніпропетровської обласної адміністрації відбувся Перший Конгрес «Влада – Бізнес – Молодь», мета якого – показати талановитій молоді шляхи, перспективи розвитку, реалізації своїх талантів та здібностей у сфері бізнесу в Україні. Зазначений захід став для молоді унікальною можливістю заявити про себе, виказати свої погляди та побажання щодо налагодження реальних системних зв'язків з владою та бізнесом, реалізації спільних соціальних проектів та розвитку молодіжного підприємництва, надихнутися на власні бізнес-ідеї та знайти потенційних роботодавців.

У Конгресі прийняла участь начальник управління комунікацій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова, яка зазначила, що фіскальна служба України не тільки забезпечує надходження платежів до бюджету, але й створює єдині і рівні умови для розвитку підприємництва та міжнародної економічної діяльності бізнесу.

Вітаючи студентів, Манушак Осипова повідомила, що Головне управління державної фіскальної служби області завжди намагається відгукнутися на запити університету, приймати участь у заходах, що регулярно відбуваються в науковому і студентському середовищі ВУЗу. Крім того, податкова служба проводить широку роз'яснювальну роботу серед підростаючого покоління. Так, протягом минулого року по області проведено майже 800 заходів з молоддю. Зокрема, у рамках трудової орієнтації з початку поточного року проводились зустрічі зі студентами, лекції по податковому законодавству і загальній роботі фіскальної служби. Зі студентами трьох ВУЗів (Університету митної справи та фінансів, Дніпропетровського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України та Дніпровського національного університету ім. О. Гончара) на базі Головного управління проведено бізнес – гру.

Манушак Осипова презентувала учасникам Конгресу інформаційну брошуру «Почни свій бізнес легко», яка містить пошагову інструкцію для створення власного "StartUp", тобто створення власного бізнесу від початку, вибору форми оподаткування та аж до подання звітності в електронному вигляді.

«Сьогоднішній захід не лише теоретичний, але і має на меті практичну складову, що, ми впевнені, надасть молоді подальший імпульс для генерації ідей та практичної реалізації їх втілення. Ще раз хочу нагадати, що сплачувати податки і відповідально, і перш за все – престижно!» — підкреслила Манушак Осипова.