• рік тому
  • Авто
  • 6 373
  • 375
  • 4
  • 5

Їх легко впізнати за жовтими бляхами.

Історичні автомобілі легко впізнати на польських дорогах за жовтими номерними знаками. Це свідоцтво того, що автомобіль дійсно має історичну цінність.

Щоб отримати статус історичного автомобіля – з моменту припинення його випуску має минути не менше 25 років. І тому FIAT 126 в Польщі – вже історичний автомобіль, а Polonez, який припинили випускати тільки у 2002 році – ще ні.

Є ще одна важлива умова для отримання статусу історичного автомобіля. Оригінальних деталей в ньому має бути не менше 75%.

Ну а вирішувати – чи є той чи інший автомобіль історичним чи ні – буде спеціальна комісія. Спочатку потрібно звернутися до експерта, який оцінить автомобіль за 71 пунктом на його відповідність. Якщо надасть позитивне рішення – то на автомобіль заводиться «Біла карта», яка зберігається в Воеводського хранителя старовини. Ну і власне на підставі тієї «Білої карти» автомобіль реєструється як історичний автомобіль і отримує жовті номерні знаки. Це коштуватиме власнику приблизно в 400 злотих (трохи більше 100 доларів).

Для чого це власникам старих автомобілів?

По-перше, власник історичного автомобіля звільняється від обов’язкового для всіх інших автомобілів щорічного техогляду. В грошах – це 99 злотих (приблизно 25 доларів).

По-друге, власник історичного автомобіля не зобов’язаний купляти обов’язкову страховку цивільної відповідальності на рік. Може купити тільки на той час, коли вона йому потрібна – але термін дії страхового полісу має бути не менше місяця. Це непогана економія. Бо вартість поліса на рік – це 500-1000 злотих в залежності від двигуна, пробігу та іншого. Отже, економія непогана.

І з привілеїв це, здається все. Тепер про обмеження.

Перше – і найголовніше. В історичному автомобілі не можна без згоди Хранителя старовини замінити двигун, коробку передач чи міст.

Друге – не можна використовувати історичний автомобіль в якості таксі. Навіть для обслуговування весіль.

А ще не можна міняти колір автомобіля, не можна встановлювати газову установку і так далі.

До речі, якщо поляк захоче ввезти до Польщі історичний автомобіль з-за кордону, то за наявності відповідного висновку – це можна зробити без сплати ввізного мита та акцизу. Треба буде заплатити тільки ПДВ – 8%. І все.

Ну а до України ввезти ретро-автомобіль нереально. Ну і правильно. Нащо нам історія.

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація